Zeilen en duiken

28 oktober 2015 - Cairns, Australië

het was heel dubbel, aan de ene kant heerlijk gedoken en gesnorkeld, eindelijk!
Het duiken was zwemmen met de vissen, heerlijk relaxed met honderden visjes en vissen. Ze waren nieuwsgierig en zwommen dicht om ons heen. Superleuk. Ook veel kleur en het koraal was prachtig. We waren 60km uit de kust, dat noemden ze het achterste rif, dat is het minste kapotgedoken. hierachter is de dropoff naar de km's diepe oceaan. de andere kant was het zeilen, ja ze hebben het zeil opgetrokken, maar de motor bleef aan, 4 uur lang dus gewoon motorboot.
Voor en na de lunch dus gedoken en toen om 18.00 uur avondeten. We waren met 12 gasten en 3 man personeel. Eten was vies, je zag iedereen met lange tanden eten, de sfeer was matig, geen leuke gesprekken onderling en om 19.00 uur ging de bemanning slapen.. Daarna droop iedereen af en om 20.00 uur zaten we alleen op de voorpunt naar de volle maan te staren. Romantisch natuurlijk, maar er was geen wijntje aan boort en eigenlijk een lege maag en een heel raar gevoel zo ver op de oceaan en weinig sterren, dus pikkedonker en de generator bromde maar, terwijl doodse stilte dan juist passend was geweest.
Vanmorgen weer zo'n rare sfeer, er kon nog net een goodmorning af.
6uur ontbijt, alleen klef brood met jam en om 7 uur lagen we alweer in het water.
De ochtend dus nogmaals gedoken en gesnorkeld en om 12 uur weer 4 uur terug "gezeild". Onderweg werd nog een gigatonijn gevangen en voor onze ogen doodgeslagen en die kregen we als sushi nog voorgeschoteld.
Pff terug op de kade hadden we het idee dat we op kamp waren geweest, maar we hadden gedoken op het Great Barrier Reef. De stempels staan in mijn logboek en je krijgt niets voor niets in deze wereld dus deze duiken hebben we echt verdiend.
De koffers staan gepakt en morgen vliegen we terug. Ik verheug me op thuiskomen
Het is prachtig geweest. Xxxx

1. Hanneke:
    28 oktober 2015
    Hey lieverds, ik heb genoten van jullie mooie reisverhalen. Ruwien, je schrijft alles zo leuk, zoals je bent! Jammer dat de sfeer van deze laatste dagen op de boot minder was, maar jullie hebben het allemaal beleeft en gezien wat je wilde zien.Fantastisch toch,neem alle mooie herinneringen maar lekker mee! Ik wens jullie een goede teugreis en we zien elkaar snel.Dikke knuffel, Hanneke
  2. Carine:
    28 oktober 2015
    Hoi sjatties, ik ben het helemaal eens met Hanneke, jullie hebben het allemaal beleefd en ervan genoten, dit neemt niemand jullie meer af! Ook Ray en ik hebben weer ontzettend van jullie verhalen genoten...... Alsof we er een beetje bij waren, heeeeeeeerlijk!!! Lest but not least..... Wij wensen jullie een behouden terugreis, geniet nog even, het leven is nu eenmaal veel te kort..... Dag lieverds, tot snel XXX