Laatste dagen met de camper

24 oktober 2015 - Cairns, Australië

Geen padi duikschool te vinden, te gek, overal in de wereld waar je kunt duiken zijn tientallen duikscholen en hier bij het Great Barrier Reef MOET je met een meute toeristen mee, schrik niet: 265 dollar voor de boot en dan nog 80 dollar voor twee duiken is € 265 per persoon. We besloten toch maar te wachten tot we in Cairns zijn en in ieder geval kunnen we nog 4 duiken maken op de zeilboot.
Op naar Daintree, het regenwoud. Van de campingbaas hoorden we dat we dat makkelijk zelf met de camper kunnen doen.(ook hier worden excursies aangeboden voor 150 dollar, met een busje mee, wij alleen 25 dollar voor de pont) Eerst met de camper op de pont, de Daintree River over en toen 40 km heen over een redelijke weg door het woud.
De weg was kronkel de kronkel en hobbeldebobbel, heel hoog met een prachtig vergezicht over de Coralsea, dan weer naar beneden tot aan de zee (zie foto) waar de bomen tot aan het strand stonden. hier zeggen ze zo mooi: Where the rainforest meets the Reef.
Toen dezelfde weg terug, weer met de pont en toen nog even naar het "stadje" Daintree zelf, dat ligt aan de rivier. (Zie foto) Ook hier kun je een bootexcusrsie maken en krodillen zien... Ook dat gaan we maar niet doen. Het was een geweldige middag en we besloten morgen maar weer een rustdag te pakken, hier op de camping, aan de zee. Laatste dag camper, zaterdag moeten we hem inleveren en gaan we in een hotel in Cairns. Het was een fijne camper met een geweldige TomTom, wat hebben we daar een plezier van gehad.
Onze rustdag was heerlijk. Gelezen op het strand, we zijn overigens allebei met ons derde boek bezig..gezwommen in de warme zee, het weer is alweer dagen 30 graden. de koffers weer ingepakt en boodschappen gedaan voor ons koningsmaal vanavond. De vissers stonden al vroeg een spanisch makreel (?) schoon te maken.
Wel een meter groot en woog 17 kilo. Ik ging even kijken en kreeg twee grote stukken in mijn hand geduwd, nou zo'n verse vis zal wel smaken denk ik, ben benieuwd.

Vis was heerlijk, met een worteltje en een courgette gesmoord en veel knoflook natuurlijk met een vleugje chilisaus.
Zonet de camper ingeleverd in Cairns en nu zitten we in leuk hotel, vlak bij de stad.
Geen balkon, maar wel een tuin met palmbomen. lekker want inmiddels is de temperatuur opgelopen naar 32 graden. We gaan zo de stad verkennen, want we zitten hier twee volle dagen. Liefs voor allen xxx

1. Tjarve:
    24 oktober 2015
    Dat is heel mooi weer! Leuke verhalen en mooie foto's! De tijd gaat snel zeg!