1770 and more

18 oktober 2015 - Bowen, Australië

Ons campertje stond netjes op ons te wachten, we besloten door te rijden, want het was pas 13 uur toen we uit het vliegveld kwamen. 120 km gereden naar Bundaberg, de stad waar rum gestookt wordt. De route die we reden waren alleen maar suikerrietvelden. Lelijk!
Ik wilde naar Bundaberg omdat daar een speciaal schildpaddenstrand is.
Mon Repos. Het is een heel beschermd stuk, dus mooie wandeling er naar toe, maar geen schildpad gezien. Verkeerde tijd, pas in november. Toen op zoek naar een camping, aan het strand, maar we hadden het wel gezien, morgen verder naar 1770, puntje van schiereilandje, waar captain Cook in 1770 gestrand was.
vanmorgen (woensdag)  al vroeg wakker en meteen aangereden, eerst nog koffie gedronken aan het strand bij leuk tentje, genoten van de zee en toen helemaal binnendoor gereden.
Heerlijk rijden, afwisselend landschap: bossen, graslanden met koeien, dan weer steppeachtig, in de verte bergen, wat een verscheidenheid aan landschap.
En toen kwamen we weer bij de zee. We vonden een camping, zo geweldig.
We staan echt met de camper aan het strand, niet de oceaan zelf, maar een soort inham die wel meedoet met de eb en vloed. Een lagune. Zie foto.
Voor het eerst vanavond onze bbq uitgeprobeerd, die zit  aan de camper en kun je uitklappen. Mmm lekker kippepootjes, met gebakken aardappeltjes en sla, met de blik op zee. (Zie foto) We eten bijna altijd bij de camper, het uitgaansleven is hier heel duur. Uit eten kost je zo 60 dollar is 45 euro. En dan nog de drank 2x zo duur als in Nederland.
Wat er te koop is in de winkels is niet te beschrijven, dus we kopen het lekkerste van het lekkerste en eten elke dag overheerlijk. prijzen in de supermarkt zijn als in Nederland. We blijven hier morgen ook nog, lekker een dagje strand en even de was doen...
Heerlijke dag, prachtig weer, kleren en beddegoed weer schoon, gedroogd in de wind. we gaan weer verder, op naar Yeppoon, 275 km, dan zitten we alweer aan de 1000 km.
En zo rijgen de dagen zich aaneen, we zitten alweer op de helft....
Yeppoon was niks, wel leuke camping aan het water, met 's avonds vuurwerk op zee, weet niet waarom, maar het was wel apart.
Vanmorgen, het is inmiddels zaterdag de 17e, om 6 uur opgestaan en heel vroeg aangereden, 575km. Op naar Airly Beach. Onderweg afwissend mooi, zoals naar Yeppoon, maar ook rondom de grote steden lelijk, veel suikerriet, vlak en kaal.
langs de weg alleen maar borden met:"take a rest if R.I.P" en "break the drive and stay alive" en nog vele anderen, dus je kunt je wel voorstellen hoe slaapverwekkend zo'n afstand is, 1 grote lange weg. We waren blij dat we bij Airly Beach aankwamen, maar wat een kermis, zoiets als een combinatie van Nice (honderden mooie boten) en het uitgaanscentrum van Salou. uitgestapt, ergens wat gedronken en we besloten door te rijden. Weer 75 km, maar we zitten nu op een kleine mooie campingtt met een prachtig strandje (zie foto's) waar het rif voor de deur ligt.
Dat gaan we dus morgen zien en ontdekken. Het Great Barrier Reef is tot nu bijna niet te bereiken of je moet met bootexcusrsies meegaan en de hele dag toeristje spelen, dus ik hoop zo dat we morgen kunnen snorkelen, want we blijven hier twee nachten.
Xxx

1. Ingrid Jansen:
    18 oktober 2015
    Heerlijk om alle verhalen te lezen. Blijf genieten! x
  2. Tjarve:
    18 oktober 2015
    Heerlijk! Heb je en onderwatercamera voor het snorkelen? Het moet geweldig zijn!

Mooi strand! Super romantisch!

Xxx