Magnetic Island en Port Douglas

24 oktober 2015 - Port Douglas, Australië

We hadden in Bowen een heerlijke rustdag, gesnorkeld, het water was heerlijk zonder wetsuit, alleen erg veel wind en daardoor weinig te zien, veel opdwarrelend zand. Morgen naar Townsland, vandaar kun je met de Ferry naar Magnetic Island.
Nieuwe dag, nieuwe kansen.
'Snachts regen, 'smorgens zwaar bewolkt, nog steeds veel wind. 10 uur stonden we bij de pont, die ging meteen, ongeveer 30 minuten varen.
Waar we aankwamen was niks, dus met de bus een paar km verderop, daar was een restaurant en een duikschool. Wij gevraagd of er een duik mogelijk was. Ja met zijn tweetjes en een gids, YES! Pak, vinnen, alles gepast, papieren ingevuld en toen zei de divemaster, het zal ruw worden om uit de boot te komen en ik denk maar 30 cm zicht. NEE, zeg dat dan eerder klojo.
Dus wij afgehaakt, balen, de wind en de wolken werden steeds grimmiger.
"We gaan terug en rijden nog 100 km, dat scheelt morgen"
Zo gezegd, zo gedaan, moesten eerst op de bus wachten en toen nog een uur op de Ferry, dus Magnetic Island was geen succes.
We vonden aan de snelweg een campground, zo groot, wel 9 voetbalvelden, met wel 10 douche accomodaties en we stonden er met zijn drieën...

Hele nacht regen en vanmorgen weer vroeg op pad en nu zijn we in Mission Beach.
Eindelijk een leuk klein schattig gebeuren, met kleine winkeltjes, kleine restaurantjes ( geen giga fastfoodketens) super gezellig. We deden boodschappen en kochten een chocoladetaartje bij de koffie, dat we opaten aan het strand. Zie foto, daar kun je ook op zien, hoe bewolkt het was.
Ook hier hadden we kunnen duiken, maar met de ervaring van gisteren en de schuimkoppen op zee laten we dat maar uit ons hoofd.
We hopen maar weer op morgen, dan rijden we 75 km voorbij Cairns (waar we zaterdag de camper moeten inleveren) naar Port Douglas.
Iedereen die we onderweg spraken praat erover hoe mooi dat moet zijn!!!

vanmorgen (woensdag) half 8 op pad, door de bergen, dus verder van zee. Veel bananenplantages, een exotisch gezicht. onderweg afslag naar de Josefine waterval genomen, dat wisten we weer van andere mensen, die we spraken.
Prachtig aangelegd wandelpad er naar toe en mooie waterval!
Tegen de middag kwamen we op the Cook Highway, die liep vlak langs zee.
Zo mooi, wel 50 km langs strand en zee (Coral Sea)
Natuurlijk weer gestopt voor een lunch aan het strand, gerookte zalm op toast deze keer. wat hebben we het toch goed...zie foto
Aangekomen bij Port Douglas' wisten we niet wat we zagen. We reden op een grote allee met alleen maar palmbomen, de ene rotonde na de andere ok vol met palmbomen, aan weerskanten dure ressorts, waar zijn we nu weer terechtgekomen?
Uiteindelijk kwamen we in een zeer mondain stadje. camper geparkeerd en gaan lopen, wat drinken en een duikwinkel gezocht, want uiteindelijk gingen we naar Australie om te duiken:)
Geen duikwinkel, alleen maar toeristoffices waar je kon boeken.
Alleen maar dure boottrips incl. Morning coffee, tropical lunch en afternoon tea.
Pff, kunnen ze hier nou niet gewoon een duikje aanbieden?
In ieder geval wilden we niet in die decadente stad blijven, ook al omdat er geen camping aan het water was te vinden. Dus maar weer 35 km verder en nu staan we op een bijna armoedige camping, maar wel aan zee. (Zonder internet)
Tijdens ons eten besloten dat we toch maar wel die duiktrip te gaan doen.
we zijn maar 1x in ons leven bij het Great Barrier Reef en tot nu toe nog maar 1duik gemaakt, dus morgenochtend gaan we bespreken voor overmorgen.
We zitten hier dicht bij Daintree, een regenwoud, dat gaan we dan morgenmiddag bezoeken. Wordt vervolgd.

We zitten nu aan de haven in Port Douglas en zijn op zoek naar padi duikschool, misschien toch nog een optie om zonder toeristen te gaan duiken. Hier heb ik internet dus stuur mijn blog vast door, weet niet wanneer weer mogelijk.
Xxx

Bleek dus dat dit niet verstuurd was...
Doe het nu opnieuw, ben alweer met een nieuw reisverhaal bezig, dus jullie lopen een beetje achter....