Cairns

26 oktober 2015 - Cairns, Australië

Vanmorgen al om half 9 met de bus mee naar Kuranda.
gisteren hadden we al uitgezocht waar die bus vertrok, een half uur lopen van ons hotel.Kuranda ligt landinwaarts midden in het regenwoud. In de jaren 60 was het daar een hippiedorp en dat was het nog. Super sfeertje, echt gezellig, wel toeristisch maar leuk. we hadden onze lunch meegenomen en daar in het park opgegeten, als hippies dus:)
De mooiste vlindertuin van de wereld is daar, vernoemd in het Guinness book of records. Daar hebben we genoten, wat een prachtige kleuren en tekeningen hebben vlinders. We kregen een rondleiding over het paren, eitjes leggen, rups worden enz. een heel laboratorium stond er achter, waar we een kijkje mochten nemen.Was heel byzonder zie foto's. We zijn nu terug en gaan vanavond naar de nightmarket, daar kun je alle Aziatische gerechten kopen en meenemen. We hebben bedacht dat we dat op de Esplanade aan het water gaan opeten met een biertje uit de bottleshop. We blijven dus even in de 60er jaren hangen of gedragen we ons nu als backpackers?

We hebben zo lekker gegeten en het was zo leuk. Dit hadden we ons nou overal voorgesteld. De bomen langs de esplanade langs het strand(veel palmen) waren rood, blauw en groen verlicht, overal hingen grote lampionnen. Veel jongelui, die aan het sporten waren (overal apparatuur) of op een veldje aan het voetballen, joggers, skaters, wandelaars, verliefde stelletjes, kinderen die nog in een laag water zwembad speelden of in superleuke speeltuintjes. volle terrassen, overal muziek op straat. we keken onze ogen uit. Openbare toiletten met mogelijkheid tot douchen, super aan alles was gedacht. We zijn nog een backpackerscafe binnengelopen, er speelde een band, ze konden er wat simpels eten en zo'n leuke sfeer overal, we zijn helemaal weg van Cairns, voor het eerst een stad(je) waar we blij van werden, behalve dan dat ook hier geen kleine duikschooltjes zijn en net als overal is het rif bijna onbereikbaar. We wachten dus maar op onze zeilreis as dinsdag en kunnen daar hopenlijk nog duiken.
Maandag: vanmorgen met de bus naar de Botanische tuinen. Zo byzonder, zo prachtig en omdat het hier voorjaar is zoveel,exotische bomen en bloemen.
Het is ver over de 30 graden en wij liepen in de lommer in een sprookjesbos. Dichtbij was ook weer een rainforest, prachtig aangelegd met een houten wandelpad. We liepen tot het saltwater lake en daar hebben we gepicknickt.
Ach Ach wat zien we veel, soms kunnen we het gewoon niet bevatten.
Nu liggen we even bij het zwembad van het hotel in de schaduw, heerlijk afgekoeld door het koele water, oef wat is het warm. En dan te bedenken dat we aan de westkust nog met een trui en regenjas liepen te koukleumen.  Als we aan Australie terugdenken, zullen we aan een land met uitersten denken, aan alle lieve en behulpzame mensen, aan het enorme vrijheidsgevoel dat we hebben ervaren, aan de extreme grootsheid in alle opzichten.

1. Tjarve:
    26 oktober 2015
    Dat klinkt heerlijk! Hippiedorp? Lachen! Stelletje backpackers!
    Tof hoor!